درباره حادثه عاشورا چنین نقل شده است که در سخنان رد و بدل شده بین امام حسین (ع) و سپاه دشمن، یزیدیان دلیل مقابله با نوه پیامبر اسلام (ص) و فرزند امیرالمومنین (ع) را داشتن بغض نسبت به امام علی (ع) عنوان کردند.
تعدادی از نفرات لشکر دشمن، همان کسانی بودند که در مواجهه با گسترش اسلام، به ناچار و منافقانه این دین را پذیرفتند؛ اما بذر دشمنی با پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان را در دل خود پرورش دادند تا در عرصهای مانند کربلا فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و پاسداران واقعیِ آن بیابند. عدهای از سپاهیان دشمن نیز رهروان اصحاب جمل» بودند؛ همانهایی که عدالت علی (ع) را برنتافتند و با ایجاد آشوب در جامعه اسلامی، جنگ بزرگی را به آن امام تحمیل کردند.
نوع دشمنی این افراد، متفاوت از عده اول است و دلیل کینه آنها از امیرالمومنین (ع)، صرفاً به عدالت آن حضرت بازمیگردد. آری؛ عدالت علی (ع) موجب بغض و کینه کسانی شد که حتی برخی از آنها، روزی از نزدیکترین یاران رسول خدا (ص) محسوب میشدند و سرانجام نیز در زمره قاتلان امام معصوم (ع) قرار گرفتند.
عدالت» واژهای است که طرفداران بسیاری دارد، اما وقتی نوبت به اجرای آن میرسد، ریزش محسوسی در میان طرفدارانش مشاهده میشود! جایگاههای به ناحق اشغالشده، ثروتهای از راه نادرست به دست آمده، ویژهخواریها و امثالهم از مواردی هستند که عاملانِ آن هنگامی که با اجرای عدالت مواجه میشوند، به تکاپو میافتند و چوب لای چرخ آن میگذارند.
حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) درخصوص گنجایش فکر + تصویرنوشته
ع ,امام ,عدالت ,ص ,علی ,پیامبر ,است که ,علی ع ,چوب لای ,لای چرخ ,حسین ع
درباره این سایت